Tuesday 27 August 2013

Petanda Kekalahan BN Pada PRU 14!!

sekadar hiasan

Dewasa ini kita acak kali disendasikan dengan isu-isu membabitkan parti BN. Sejak dari saat pertama diumumkan berjaya memenangi PRU 13, BN telah mula dilihat lena diulit kemenangan. Mula timbul pelbagai ucapan angkuh mula keluar dari mulut-mulut longkang pemimpin BN yang tak sedar diri.

Hari demi hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, PRU 13 makin berlalu. BN telah mula selesa dan tak sedar diri, lupa dengan apa yang diucapkan semasa PRU lalu. Pembangkang pula dilihat telah mengorak langkah pertama sejak minit pertama diumumkan kalah kepada BN pada PRU lalu. Target PR kalau tak dapat PRU 13, tunggulah PRU 14..

Kini setelah hampir 3 bulan PRU 13 meninggalkan kita, BN dilihat semakin lemah. Semacam hilang punca, dan dilanda pelbagai masalah luar dan dalam BN itu sendiri. Adakah ini mungkin sebagai petanda BN akan bungkus pada PRU 14??

Kalau kita lihat kini sejak tamat PRU 13, orang-orang UMNO telah mula bercakap mengenai pemilihan UMNO. Pemimpin-pemimpin UMNO telah mula mencongak dan bercita-cita besar menjelang Pergung. Mereka menawarkan diri untuk jawatan itu ini, si polan itu layak bertanding, si polan ini tak patut bertanding.. Macam-macam hal.

Pemimpin UMNO yang menang PRU 13 lepas terlupa, menggunung janji mereka tabur untuk memenangi pengundi.. Dah menang mereka lupa diri. Kini tiba masa mereka mengejar dunia politik mereka.. Rakyat yang hausss ditinggalkan. Adakah ini mungkin petanda BN kalah PRU 14??

Soal jenayah kini semakin membimbangkan.. Tembak, bom, tetak, bunuh, dadah semakin menjadi-jadi. Apakah ini manifesto PRU 13 lalu?? PM Najib dilihat seakan terjerat apabila bertindak memansuhkan undang-undang pencegahan. Mungkin penasihat PM tidur kot masa tu.. Sekarang apa dah jadi?? Jenayah meningkat menunjukkan kegagalan BN dalam menangani kadar jenayah.

Kalangan ahli kabint pulak dilihat saling bercakarang satu sama lain. Menteri itu kata menteri ini patut berhenti, ada menteri sokong, ada bantah, ada suruh benhenti pulak tu... Ada menteri pulak yang buat jawatan-jawatan tertentu macam mak bapak dia yang punya. Lantik kaum piak sendiri pegang jawatan itu ini.

Itu belum cerita PM faraidkan jawatan-jawatan GLC pada yang kecundang dan tak dapat tempat lepas PRU 13. Ghani Othman - Sime Darby, Ali Rustam - PUNB, Ngen Yen Yen - Penasihat Pelancongan, Rais Yatim - Penasihat Kebudayaan, Azeez Putra - Tabung Haji, Dato Latif - SPNB dan macam-macam jawatan lagi

MIC pulak dengan krisis kepimpinan. G.Palaneval dilihat buat macam-macam nak kekalkan kuasa.. Mungkin kah Subramaniam langgar Palaneval?? Kaum India dalam BN ada macam-macam parti. Tak tau mana satu betul. Apa nak jadi dengan BN.. Lepas tu angkat pemimpin Hindraf jadi Senator lantik jadi Timb Menteri. Lagilah MIC panas..

MCA pulak cerita lintang pukang. Presiden kata tak nak amik apa-apa jawatan. Tapi dia sendiri pegang jawatan Chairman Penang Port. Apa macam?? Lepas tu dulu kata tak bertanding, ni nak bertanding pulak dah. MCA menghadapi krisis kepercayaan kaum Cina.

Gerakan tersu sejukk... Sejak Kho Tsu Kun ambil alih Gerakan.. Gerakan ibarat hidup segan mati tak mau..

Lepas 120 hari PRU 13 meninggalkan kita, BN dilihat beralih ke era sebuah KERAJAAN YANG MENGETAHUI SEGALA-GALANYA!! Isu TPPA, isu kos sara hidup yang semakin melambung naik, isu itu, isu ini.. Adakah ini petanda BN kalah PRU 14??

BN mula alpa, lena dan malas untuk bekerja.. Pembangkang mula mencacak jauh kehadapan.. Sedangkan BN sedang saling bercakaran.. Dengan isu dalaman yang tak sudah-sudah. Apa nak jadi dengan BN.

Bankitlah BN... Kalau PM dan BN leka dan lalai rakyat bakal menghukum mu pada PRU 14.
Ingatlah BN sentiasa lupakan PR, tapi PR tak mungkin lupakan BN....

No comments:

Post a Comment