Wednesday 14 August 2013

Mana Lebih Teruk - Sleep Apnea ATAU Wake Apnea ?


Najib ada penyakit Wake Apnea

 1. Paklah kata dia hidap penyakit "Sleep Apnea". Kata Paklah lagi, penyakitnya adalah berbahaya memandangkan pengidapnya boleh terlelap ketika memandu.


2. "Doktor kata saya perlu serius, jadi saya ke Australia (pada 2007) untuk membuang polyps dalam hidung saya yang menyebabkan kesukaran bernafas," sambung Paklah lagi. 

3. Penyakit itu kata Paklah turut diketahui Dr. Mahathir, namun bekas Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun itu sentiasa menggunakan perkara itu untuk mengkritiknya. "Saya memberitahu Dr. Mahathir keadaan saya, jadi untuk beliau mengatakan saya tertidur kerana tidak berminat dengan tugas tidak patutlah," kata Paklah dalam buku "Awekening, the Abdullah years in Malaysia".

4. Dr. Mahathir juga sering mengecam Abdullah ketika penggantinya itu mentadbir kerana membiarkan menantunya, Khairy Jamaluddin dan sekutunya di "tingkat empat" mengacau-bilaukan negara.

5. Lerr...den ingatkan selama ni Paklah terlelap sebab penat bekerja sebagai Perdana Menteri, rupanya ada apnea! Hmmm...patutlah masa program siaran langsung di Sarawak suatu ketika dulu, orang yang menyambut Paklah datang, buka pintu kereta...tengok-tengok Paklah baik punya lentok di tempat duduk belakang. Satu Malaysia dapat tengok Paklah 'live' tidur dalam tv. Driver lupa nak kejut dia gamaknya masa tu. Tak pun driver dah kejut, tapi Paklah tidur semula sebab apnea. Hahaha...senangnya alasan apnea. Dah tau ada apnea, masih ada hati nak jadi Perdana Menteri?!

6. Tapi apa yang Paklah tidak faham ialah Dr. Mahathir bukanlah 'menyerang'nya sebab dia suka tidur semasa jadi PM, tetapi Dr. Mahathir mengkritik polisi dan keputusan yang dibuat Paklah yang seolah dilakukan ketika tidur; atau kata mudahnya, sambil lelap pun boleh buat keputusan!!

7. Kebanyakan polisi serta keputusan penting yang merugikan negara di zaman Paklah dilakukan oleh menantu kesayangan beliau sendiri serta sahabat-sahabat ospot-nya di tingkat empat. 

8. Disebabkan Paklah ada penyakit apnea, maka sang menantu dan ospot boys berleluasa menjahanamkan harta negara hingga banyak yang tergadai ke tangan asing dan kaum pendatang. Tapi peliknya UMNO hari ini mudah lupa hingga sang menantu boleh jadi Menteri KBS dan Ketua Pemuda Pondan yang kini sedang mengintai peluang kerusi Presiden termuda?!
 
9. Takpelah, sekurang-kurangnya orang ambil kesempatan di zaman Paklah sebab dia ada penyakit senang tidur. Namun berbeza dengan zaman Najib yang walaupun susah nak tidur, tapi orang keliling begitu mudah pula ambil kesempatan terhadap Najib.
 
10. Perhatikan betapa mudahnya PEMANDU, TERAJU, segala macam makmal NKRA, Omar Ong, Idris Jala, Azeez, Hishammudin serta sekian ramai punahsihat dan konsetan etc. bahkan FLOM sendiri yang tampak mudah sangat memperlekehkan Najib untuk buat polisi dan keputusan yang banyak merugikan bangsa Melayu dan negara, tetapi menguntungkan pula kaum Cina dan parti pembangkang.
Baca seterusnya - KLiK.

No comments:

Post a Comment