Thursday 1 August 2013

Anwar Ibrahim Lagi..???


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi tempoh selama tujuh hari untuk menjawab tuduhan berhubung penggunaan sijil cuti sakit (MC) palsu baru-baru ini.

Cabaran itu dikemukakan bekas pembantu khas peguam bela kepada Anwar, Yuktes Vijay hari ini yang mendakwa dokumen itu digunakan oleh Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bagi menangguhkan perbicaraan kes perhimpunan Bersih 3.0 dan penipuan 40,000 warganegara Bangladesh pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang lalu.

Bercakap pada sidang akhbar di Petaling Jaya, Yuktes berkata pihak polis perlu menyiasat segera laporan yang dibuat di Klang, semalam.

Tujuan laporan itu dibuat katanya, untuk memaklumkan pihak polis, mahkamah dan rakyat negara ini wajah sebenar parti pembangkang khususnya Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Jelasnya, keghairahan pembangkang untuk berkuasa dan memerintah tanpa mempedulikan sistem keadilan dan kehakiman mendorongnya tampil ke hadapan untuk membongkar penipuan agar rakyat tidak diperdayakan lagi.

Sebelum ini, Yuktes atau nama sebenarnya, Yuktesvaran Malaipan turut membuat laporan polis berhubung perkara itu bersama dua rakannya di Balai Polis Jalan Travers, Kuala Lumpur pada 17 Julai lalu.

Baca seterusnya di Perak Today...

No comments:

Post a Comment