Monday 5 August 2013

Kepala Penguatkuasa PBT Di Pijak Puak &%$#@

Ini bukan nak meniup sentiment kaum, tapi lihatlah sendiri.. Fikir balik.. Video ni sebagai bukti nya..

Tahniah kepada Melayu melayu yang menyokong Pakatan. ..

Aku malas nak tulis lagi sebab aku akan maki hamun dengan lebih teruk lagi, aku just nak share artikel Flying Kick kat bawah ni:

Hampir kesemua anggota penguatkuasa PBT terdiri daripada orang Melayu. Dan seringkali juga, anggota-anggota penguatkuasa PBT itu bertindak hebat dalam penguatkuasaan undang-undang terhadap Melayu tetapi tersangat takut untuk bertindak terhadap bukan Melayu, khususnya Cina.

Penjaja-penjaja haram Cina sangat hebat. Mereka hebat kerana tiada sebarang undang-undang tertakluk kepada mereka. Bahkan mereka dengan bijak dan berstrategik telah membuatkan ahli-ahli politik khususnya DAP dan MCA menjadi GODFATHER mereka yang akan melindungi dan memperjuangkan mereka walaupun undang-undang dilanggar.

Kalau Melayu yang menjaja atau meniaga secara haram, jangankan DAP, anggota-anggota penguatkuasa PBT dari kalangan Melayu pun sama naik menghalau dan merobohkan atau merampas mahupun menyita peralatan perniagaan secara kejam dan tidak bertimbang rasa.

Tetapi apabila berhadapan dengan penjaja-penjaja haram Cina, anggota-anggota PBT yang keseluruhan berbangsa Melayu itu biasanya akan bertukar menjadi anjing kurap yang boleh diperlakukan sesuka hati oleh penjaja-penjaja haram Cina.

Di Pulau Pinang, penjaja haram Melayu dihambat dan diherdik seperti golongan Paria yang tidak boleh melintas di hadapan rumah Brahmin manakala untuk penjaja haram Cina pula, jalan yang digunakan untuk menjaja, ditutup kepada lalu lintas oleh Kerajaan Negeri.

Di Selangor pun, lebih kurang jugalah.

Ada maruahkah sebagai anggota-anggota penguatkuasa PBT yang terdiri daripada orang Melayu itu?

Tidak, mereka tidak bermaruah dan mereka juga tidak berprinsip. Prinsip mereka ialah undang-undang dikuatkuasa kepada Melayu manakala untuk Cina pula mereka pula dilanyak dan dicaci maki!!!

No comments:

Post a Comment