Sunday 25 August 2013

PDRM Kena Keluarkan Statistik Jenayah Ikut Kaum

Memang jika difikirkan mengikut puak dan kaum kita akan terasa berat sebelah dengan apa yang terjadi sebulan dua ini di negara kita.

Mungkin dengan sebab perkiraan kaum maka timbulah mereka yang ada kedudukan,ada suara dalam politik mempersoalkan mengapa kaum tertentu lebih ramai dari kaum lain ditangkap dan ditembak oleh pihak polis,sedangkan Malaysia merupakan rakyat yang berbilang kaum dan agama.

Saya tidak mahu membahaskan isu ini dengan panjang lebar,memandangkan ianya telah dibahaskan dibanyak portal.

Saya mencadangkan pihak Polis mengeluarkan statistik jenayah mengikut kaum yang ada di Malaysia. Jika Kaum saya (Melayu) mendahului statistik jenayah negara ini,saya menerimanya dengan terbuka dan jika berlaku tembakan atau tangkapan terhadap pejenayah kaum saya,sesekali tidak saya membelanya,kerana pihak polis lebih arif dari saya yang pandai berkata-kata tanpa bukti jelas.

No comments:

Post a Comment