Thursday 1 August 2013

Oktober 2013 : Amerika Jajah Malaysia??

Penjajahan elitis Amerika Syarikat ke atas Malaysia secara khusus, pendekatan penjajahan baru berbentuk sosio-ekonomi Amerika ke atas Bani Malayuwiyah. Perundingan sedang berlaku di Kota Kinabalu, Sabah.

Pasukan US disertai lebih 50 orang pemikir-perunding-pelobi dan pendukung minda Kapitilisme. Malaysia hanya diwakili oleh 10 orang manusia yang mereka fikir cerdik tapi tidak pintar, bijak tapi kurang bil-hikmah.

Tun Dr. M menulis minda fikir beliau dalam Che Det yang amat menyentuh. Pak Sedaro amat terkesan kepada pola fikir Amerika Syarikat yang tidak segan silu mendorong kumpulan ASEAN untuk cenderung kepada US. Memberi sokongan material kepada US bermakna membantu proses apungan kewangan matawang Amerika yang makin rebah ibarat "duit pisang Jepun pada tahun 1943".

WTO tidak berjaya, FTA juga tidak berjaya. US menukar rangka kerja dengan TPPA. Malaysia sedang dibayangi oleh trojan-trojan dan Napolean tidak terlatih. Malaysia sedang dilanda wabak "pemikiran neo-capitalist" yang bakal menjahanamkan Dunia Kewangan Islam yang makin berpusat di Malaysia.

Apakah Malaysia tersepit atau tidak cukup baligh dalam urusan "perundingan high-level"? 

TPPA jika dianalisa secara halus merupakan objektif ke-20 dan ke-21 Protokol Zionis iaitu merubah kepercayaan kewangan menerusi perjanjian "Kuasa Besar Yahudi Zionis" dengan "New Driver". Sebab itulah US tidak pelawa Negara China. US juga dalam takut pelawa Negara Jepun, kerana telur Jepun dipegang di Okinawa. Pangkalan armada Asia Pasifik Timur Amerika masih bertapak di Okinawa dan Filipina.


Apakah peranan umat Melayu dalam memahami TPPA? TPPA ini bersidang dalam bulan Ramadhan 1434H, siapakah pemikir dan perumus keputusan Malaysia? Terlalu banyak persidangan kecil dan besar telah berlangsung, namun sejak tiada lagi "Langkawi International Dialogue" gerakan reformasi USA melalui ekonomi makin bermahajaralela!
TPPA bakal merugikan tanahair ini daripada 7 perkara besar:

1. Pertumbuhan kekayaan domestik untuk usahawan kecil dan sederhana tempatan secara puratanya menurun sebanyak 15% setahun. Konglomerat US makin melambak di Malaysia untuk meratah, hingga akhirnya menghalalkan proses pertukaran matawang USD secara fizikal yang besar. Dengan lambakan USD di pasaran Malaysia, maka Agenda Kewangan Islam dipelopori oleh institusi pemikir INCEIF dan ICLIF akan BUBAR secara natural.

2. Lebih ramai orang asing menjarah Malaysia secara terbuka dari aspek ekonomi. Namun satu budaya fahaman yang belum terkesan dibendung iaitu Pluralisme dan Liberalisme akan terbentang luas. Maka bertambah biaklah penyakit sosial daripada 6% setahun kepada 13.5% setahun.

3. Kontrak Kerajaan Persekutuan khasnya atas pena 153 akan terbatal secara natural. Tak percaya, cubalah halalkan TPPA ini dan Malaysia BERSETUJU 100% tanpa SYARAT!

4. Dominasi usahawan gergasi Cina dan Keling makin galak. Hari ini semua cabang bisnes yang berpusat di Malaysia punya hubungan bisnes dengan Chinatown dan Bollywood Town di Singapura, Australia, US. Hubungan usahawan Cina dan Keling makin galak terbina kerana dasar terbuka amalan Negara Melayu. Mungkin ini amat baik kerana demokrasi. Namun ditambah dengan TPPA, Usahawan Cina dan Keling generasi baru ini bukan berfikiran seperti Nenek-Moyang mereka, asas syukur dan tahap terima kasih kepada "tanah tumpah" darahnya begitu kufur. Buktikan jika benar ada usahawan Keling dan Cina yang menunjukkan bukti taat setia dan kasih sayang Maha Tinggi kepada Bumi Melayu!?

5. Setiap 2 tahun mengikut perisikan gereja berkembang sebanyak 50 buah. Gereja didaftar atas nama NGO, dibuat di rumah-rumah kedai dan rumah perseorangan. TPPA akan mendorong kepada kerja pendakwahan terbuka sebanyak 150 buah gereja setahun, maka piagam 11(4) Perlembagaan Persekutuan 1957 terus-terus dicabar secara terbuka. Dikenakan tindakan undang-undang, maka ugutan ekonomi menjadi sandaran. Bijak bukan?!

6. Satu bentuk pemikiran "reverse" yang dirancang secara fizikal tidak dikaji. Kesan penghapusan/pemansuhan JP VISA PRA Indonesia merupakan strategi permulaan, bagaimana melakukan pembunuhan kepentingan ekonomi dalam rantau ASEAN, khasnya dua Negara Melayu iaitu Indonesia dan Malaysia. TPPA telah berjaya peringkat awal, dengan kekangan ini maka industri yang melibatkan kumpulan penganut Islam terbesar di dunia terhalang dengan penuh bijaksana. Apakah YAB PM tak nampak perkara ini, atau YB Menteri Sumber Manusia tak cukup tuntas melihat "gelagat" menjahanamkan ekonomi Malaysia-Indonesia ini? Bukti sejarah jelas, kerana Presiden Sukarno telah memberi gambaran bagaimana virus Neo-Kolonialisasi Kapitalis berantai akan berlaku. Hujah ini turut dibahaskan dengan baik oleh Tun Dr. M pada tahun 1999. Ekonomi Melayu AKAN HANCUR BINASA...tarak baca ka? Hancur Ekonomi Melayu, runtuh Kuasa dan Empayar Politik Melayu. Ingat!!!

7. Kini, Negara sedang ditekan dengan konflik "harga" barang mentah di pasaran tempatan. TPPA yang dibentangkan di Kota Kinabalu, dalam rangkaian nilainya mengesa semua jenis ubatan dan makanan kesihatan serta produk makanan mendapat penilaian FDA. FDA dinilai tidak menjamin tahap HALALAN TOYYIBAN. HDC kita tidak diangkat ke taraf 6 star "Food Accreditation Council" oleh FDA. Apakah umat Melayu sedar bahawa makin banyak industri MLM/Networking daripada US memasuki pasaran Malaysia. Satu yang pasti, hanya Giffarine sebagai MLM yang berpangkalan di Thailand dan dimiliki oleh 5 orang doktor Thailand. Amway, Shaklee, Cosway, banyak lagi semuanya sudah menjadi aset atau sub aset The Americans. Pak Sedaro tak pedulilah kalau ada orang nak marah. Tapi ini HAKIKAT pasaran Malaysia.

Mungkin umat Melayu yang bijaksana dan bijaksini berfikir "BEYOND CONVENTIONAL WISDOM", maka urutan pesanan Za'aba merupakan realiti Bangsa Melayu. Asas Tamadun ini perlu diperkasakan dengan kekuatan umat Melayu yang fahamkan erti dan makna Sayang Tanahair, Sayang Pasukan, Taat Setia, Berdisiplin Tinggi dan Hormat. Inilah rahsia Artikel 153, Rahsia Bangsa Malayuwiyah yang dipimpin oleh Raja-Raja Melayu.

Masanya TELAH TIBA UNTUK JAMBATAN ISLAMIC PARTNERSHIP COUNTRY AGREEMENT dilaksana sebagai pesaing dan pencabar kepada WTO-FTA-TPPA. Kuasa Ekonomi Islam ialah 2/3 dunia.

No comments:

Post a Comment