Thursday 11 April 2013

DAP Mula Percaya Kelakuan Anwar Ibrahim

 

DAP sudah mula percaya dengan kelakuan haram Anwar Ibrahim. Kelakuan haram itu sedang menjahamkan Pakatan Rakyat dan sebelum mengheret DAP ke dalam ‘neraka’ mereka nampaknya bergegas-gegas sedang membuat persediaan untuk meletak calun sendiri dan memintas calun PKR dengan kejam tanpa akur dengan keputusan Anwar Ibrahim.

... Dalam perkembangan yang sama DAP juga sedar akar umbi PAS sudah bangun di Kelantan dan dalam pelarian meninggalkan PAS. Kini yang hanya tinggal adalah pak lebai-pak lebai masam kaki putar hukum hakam sedang bermain wayang sesama sendiri.
Impak dari ini ia akan menjadi katalis di mana ulamak-ulamak pondok yang pernah belajar di Kelantan secara terangan-terangan menyokong BN di Kedah, Perak dan Selangor.

Di Johor PKR dan DAP berebut-rebut kawasan yang majoriti pengundi China seperti Parit Yaani (36% pengundi Cina), Sengarang (36%) dan Pulai Sepetang (40%). Kerusi DUN Pengkalan Rinting dan Johor Jaya contohnya yang telah diusaha kuat oleh PKR kini telah dirampas DAP melalui kenyataan Kit Siang. Kit Siang mengistiharkan DAP akan bertanding di 13 DUN di Johor habis apa yang tinggal lagi kepada PKR? Hakikatnya DAP sedang mengali kubur PKR dan PAS.

Di Kedah Pengerusi DAP Kedah, Lee Guan Aik secara terbuka menyatakan tidak mustahil akan berlaku pertembungan tiga penjuru antara Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Kedah. Apabila Anwar mengumumkan nama calon PKR bagi Parlimen Alor Setar DAP telah merasa sejauh mana pedihnya tetapi ‘nikmatnya’ apabila ditikam belakang oleh Anwar.

Pakatan akan berkecai dalam PRU13 kali ini. DAP sudah besar kepala. Tunggu dan lihat bagaimana Serigala meratah kambing-kambing sehingga tinggal tulang belulang dan bagaimana PKR dan PAS dibogelkan oleh DAP dikhalayak tanpa kamera atau CCTV.

No comments:

Post a Comment