Monday, 20 January 2014

Siapa Herman Shastri Yang Pertikai Islam Dalam Perlembagaan??


Pernah dengar nama Herman Shastri? Tengok gambar kat atas tu, dialah Herman Shastri, Setiausaha Agung Majlis Gereja-Gereja Malaysia. Nak tahu apa yang dia kata dalam satu majlis baru-baru ni?
 
Dia kata...
"Jadi adalah lebih baik untuk orang Kristian dan orang Islam mengisytiharkan ‘sesiapa pun tidak akan mengambil mualaf baru’, dan kita akan hidup dengan aman," -Forum Kebebasan Beragama di Petaling Jaya, 13 Januari 2014.
Maksud Herman tu, dia tak setuju kalau Kristian disekat sebarkan dakwahnya. Dia mahu, Kristian tidak disekat untuk menyebarkan dakwah. Atau, kalau nak sekat dakwah Kristian, maka Islam pun tak boleh berdakwah kat negara kita ni...
 
Nampak macam mamat ni nak kena "lempang", kan? Memang tak sayang mulut ke mamat Kristian ni? Sengaja nak kasi panas umat Islam kat Malaysia ni? 
Dia tak tahu perlembagaan ke? Herman ni warganegara mana? Dia tak tahu ke perlembagaan Malaysia ni berikan hak dan keistimewaan Islam yang tidak boleh sama sekali dipertikai atau dipersoal oleh mana-mana pihak?
 
Herman ni bodoh ke apa? Perlembagaan negara menegaskan bahawa agama lain tidak boleh berdakwah di Malaysia. Dan untuk hak serta keistimewaan Islam di Malaysia, kita dibenarkan untuk berdakwah ke arah Islam... tak ada perlembagaan yang menghalang dakwah Islam di Malaysia!

Jadi, kalau PM sekali pun tiba-tiba setuju dengan hujah Herman dan laksanakan kehendak mamat Kristian tu, maka secara automatik arahan PM itu terbatal disebabkan ketetapan perlembagaan tu.
 
Kalau PM tak boleh langgar perlembagaan tu, apatah lagi Idris Jala! Bawaklah 1,000 resolusi sekalipun, ia tidak boleh dilaksanakan! Faham ke Herman? Atau memang bebal sangat sampai nak kena "lempang" baru boleh faham?
 
Jadi, Kristian jangan haraplah nak boleh berdakwah kat Malaysia ni. Kalau kami tahu, tahu la kami nak buat apa... Hanya Islam saja yang dibenarkan berdakwah dan jangan sesekali persoal hak keistimewaan Islam tu...
 
Kalau Herman nak jugak berdakwah Kristian, sila ke Aceh. Kat situ Melayu Muslimnya "baik-baik" belaka. Cuba la try ke sana... manalah tahu "berhasil"...kan? Ingat... "lakum deenukum, wa li ya deen"... 
 
Herman, kalau hang tak suka dengan perlembagaan negara ni, hang boleh blah... pindah la kat negara lain... jangan tunjuk poyo kat sini... blah! blah! Kalau hang tak hormat agama kami dan buat-buat tak faham keistimewaan Islam kat sini, macamana kami nak hormat hang? Hang blah la weiii...
 
Tq Duke Of UMNO

No comments:

Post a Comment