Wednesday 15 January 2014

Kebiadapan Cina DAP

Adakah tindakkan Biadap cina DAP in hanya kerana DS Najib Sebut "nama semangat" nenek moyang mereka. macam lagu NAM YI DONG JI KEUNG?!


Tindakkan menghina DS Najib Razak selaku pemimpin negara kini dianggap 'mulia' oleh penyokong pembangkang terutama cina DAP yang sentiasa mencetuskan isu berbau perkauman. Inilah gelagat biadap cina-cina DAP di Machang Bubuk, Pulau Pinang yang menghina dan mempersenda Perdana Menteri Malaysia secara terbuka dengan menyumbat kangkung masuk ke mulut replika Perdana Menteri.



Kesempatan ini diambil peluang secukupnya untuk menghina DS Najib terutama dalam portal pembangkang yang memberi gambaran buruk seolah olah DS Najib tidak berusaha dalam memperjuangkan nasib rakyat. 


Ini adalah hasil manipulasi media pembangkang didalam ucapan DS Najib di majlis penyampaian bantuan banjir yang telah menelan belanja RM96 juta disalurkan kepada 19,205 keluarga mangsa banjir terjejas . Bantuan itu berupa wang bantuan RM500 dari kerajaan pusat manakala RM1500 dari kerajaan negeri bersama barangan keperluan berupa TV, peti ais, dapur, bantal dan tilam yang bernilai RM5000.



Yang peliknya kenapa cina DAP di Pulau Pinang terasa pedihnya bila isu harga kangkung diperkatakan umum? Makanan kegemaran mereka dihinakah? Mentang-mentang la DS Najib memberi bantuan majoriti orang melayu yang terjejas semasa banjir tu, mereka pula bentindak lebih kuah dari sudu. 

Salahkah DS Najib membantu rakyat yang dilanda musibah? Jika pembangkang tidak tolong rakyat terjejas jangan hina usaha orang lain.


Lain pula kisahnya si KERANG dan si SOTONG duk bergaduh dua dua boleh digoreng tumis sayur KANGKUNG!!!!

KAH KAH KAH KAH

credit :


FAKTA #KANGKUNG

Zat besi merupakan salah satu mineral penting yang diperlukan tubuh manusia. Fungsi dari zat besi adalah mengangkut oksigen dari paru-paru ke seluruh tubuh. Zat besi bergabung dengan oksigen di dalam paru-paru dan melepaskan oksigen dalam darah yang memerlukan. Zat besi digunakan dalam pembuatan hemoglobin dan berperanan penting dalam fungsi normal daya tahan tubuh.

Kekurangan zat besi menyebabkan terhambatnya pasokan hemoglobin dalam darah. Penyakit karena kurangnya hemoglobin (sel darah merah) disebut anemia. Gejalanya biasa ditandai dengan kurang bergairah, mudah lelah dan lemas, pucat serta sering pusing.


Kangkung

Kangkung adalah sumber yang sangat baik untuk vitamin A dan vitamin B serta C. Kangkung mengandung jumlah tinggi zat besi, kalsium, dan kalium.

Apa salah kangkung?!

No comments:

Post a Comment