Thursday 16 January 2014

Peguam UMNO Buat Hal Lagi


Wa pelik der dengan tindakan sangat 'out of the world' UMNO bila mereka tarik balik saman terhadap Tian Chua. Mula-mula kita sangka ini adalah tindakan Raouf Yusoh, Setiausaha Kerja UMNO. Rupanya tidak der-der semua, bukan salah Raouf. Orang yang bertenggungjawab memalukan UMNO adalah peguam UMNO sendiri iaitu Dato Hafarizam Wan.

Lawyer tu nak tutup kecuaian dia menamakan Raouf sebagai wakil kepada umno. Rauf tidak boleh bertindak menyaman bagi pihak umno. SU Kerja bukan pegawai awam pertubuhan. Semua tindakan terhadap pertubuhan/Persatuan mesti atas nama SETIAUSAHA. Setiausaha Kerja pekerja bukan AJK.

Sebelum nak cerita panjang lagi, wa nak share sikit info pasal Dato Hafarizam ni, selain dari dia caj berjuta-juta ringgit kepada UMNO, dia juga telah diberi tawaran projek khas kerana membantu UMNO. Berikut adalah pendedahan blog Gelagat Anwar tentang Hafarizam:

"Mana Kelibat Loyar UMNO?

Datuk Hafarizam patut berani ke depan dan berdepan dengan puak Ambiga dan barisan panel yang dijemput. Janganlah, ketika mana dia diperlukan, Datuk yang hebat ini lari ke luar negara.

Dalam Tribunal Rakyat, BN dan UMNO patut hantar barisan peguam yang hebat dan mempertahan kemenangan dalam PRU yang lalu.

Segala maklumat petisyen ada dengan Hafarizam. UMNO/BN sudah dicaj jutaan ringgit untuk khidmat nasihat guaman. Apa salahnya, hantar loyar yang ada untuk mempertahan parti. Jangan serah pada Ku Nan dan Dato’ Raof sahaja.

Loyar UMNO/BN yang dapat projek berbilion ringgit patut ke depan mempertahan parti dalam isu ini. Takut apa dengan Ambiga?

Projek Dah Mahsyuk. Parti?

Umno legal adviser Mohd Hafarizam Harun has denied claims that two companies in which he has interests were awarded a RM2.2 billion highway concession as a reward for his role in the BN takeover of Perak.


http://media1-cdn.malaysiakini.com/169/f6c704c6683c4411b9b9f65d4349bbbb.jpg
Hafarizam said the two companies had faced “stiff competition” during the tender process and that their experience with a 179km double-tracking project had been taken into consideration.

“We have a proven track record (in the double-tracking project) from Rawang to Ipoh. The (notion) of a ‘reward’ for Perak, I think that is too much and hitting (under) the belt,” he said in text-message to Malaysiakini.

“It has no relation at all. We won on merit! We are amongst the few bumiputera companies awarded. Why attack us when there are others… I am sure you’ll know who else got it. I mean I won on merit, not because I’ve been promised or of some sort.”

Kalau ada MERIT…pertahanlah UMNO dan BN.

Ayat paling wa suka, kalau ada MERIT pertahanlah UMNO dan BN. Pertahan apa benda ni der, lawyer kurap macam Hafarizam ni boleh menghalalkan tindakan Tian Chua yang begitu serius sekali, ini baru betul Lawyer kangkung der. Dia boleh main tarik balik saman macam tu je?

Mana maruah UMNO? UMNO tak bersalah dalam hal ini, Tian Chua tak mintak maaf pun tapi lawyer bijak taraf kangkung ni yang mintak diselesaikan di luar mahkamah. Kenapa UMNO perlu simpan lawyer atau peguam kangkung yang suka caj mahal ni? Kenapa? Hafarizam tak pernah pun membela mana-mana blogger yang kena saman. Malah ada yang menceritakan kalau pergi jumpa dia, dia nak sekolahkan blogger tersebut bukan nolong pun der..

Tak cukup dengan itu, kes Mustapha Ali @Stopa Ali pun pihak UMNO tarik balik saman. Settle kat luar. Dari salahkan UMNO si tua kutuk kaki zina tu kata ini kerja blogger UMNO pulak der. Apa hal ni? Wa tak faham kenapa masih lagi digunapakai lawyer dari Pulau Pinang ni? Apa yang hebat sangat lawyer kangkung ni?

Wa tak faham la der? Boleh sesiapa tolong fahamkan wa tak? Hilang maruah UMNO bila selesai dengan Tian Chua yang bodoh nak mampos ni di luar mahkamah der. Stopa Ali yang berzina, PKR sebar video, blogger UMNO pulak dipersalah. Semua ini berlaku kerana UMNO menggunakan khidmat peguam bertaraf kangkung.

Sekarang ni Tian Chua dan Stopa Ali sedang meraikan kemenangan mereka kerana UMNO menggunapakai Hafarizam kangkung. Berbaloi ke UMNO?
 
Tq Cili Padi

No comments:

Post a Comment