Friday 20 April 2012

Parlimen Dah Lulus, Nak Apa Lagi Mangkuk..


Menggunakan alasan daftar pengundi, pembangkang membantah dan keluar dewan apabila rang2 undang2 yang membawa reform piloihanraya dijalankan di Parlimen.

Ini semua bagi menjastifikasikan untuk mereka berhimpun yang mana momentum sedang dibina dari sekarang dari demo PTPTN. Lama lagi nak berkhemah tu brader.... hehehe.

Agenda demo dataran merdeka pun ada ciri-ciri Arab Spring yang mahu diperkenalkan Anwar Ibrahim. Propaganda mainkan peranan.


Diperbesarkan dengan sengaja bila DBKL datang minta pendemo bersurai. keluarlah fitnah kata DBKL cepuk budak2 student hingga muka pecah berdarah. Pasti sedap darah itu dimakan dengan burger. Rasa macam sos tomato kan?


Bab drama kasilah PKR ...

Lagi mendramatikkan dihantar pelakun-pelakun anugerah academy award (nukan anugerah tuhan yeee ...) untuk memainkan watak sebagai samseng yang datang pada waktu pagi untuk berlaku kasar kepada mereka.

Cepat mereka lakukan tuduhan ... ini kerajaan, ini UMNO buat, ini SB, ini MIO ... MI5, MI6, ini APCO dll.

Satu benda yang tak real da;lam episod itu adalah cepat betul ada video, you-tube, gambar dan lain-lain. Eh eh eh ... macam dah bersedia aje.

Ini semua permaianan drama grup reformis dan Jinggay 13.

Kita jangan lari dari tajuk.

Betulkah mereka ikhlas dengan agenda pembaharuan pilihanraya?


Pasti tidak. Tuntutan kali ini sama aje dengan tuntutan dulu dan sebelum itu. INi bermakna apa sekali dilayani dan diikuti kehendak mereka, merek atetap kata tiada pembahruan.

Mereka masih kata ikut cakap mereka sepenuhnya.

Padahal PSC yang ditunuhkan tidak meletakkan BN sebagai majoriti tetapi sama jumlah dengan wakil mereka iaitu 3, tetapi wakil bebas ada satu dan dia tidak memihak kepada permintaan mereka.

Wakil bebas Wee Choo Keong pun percaya pada pembaiki proses pilihanraya. Itu pasal mereak tolak hak wakil parlimen bebas untuk diwakili kerana mereka ingat mereka dah majoriti.

Pihak majoriti boleh dengar permintaan pelbagai pihak dan bukan setakat Bersih saja. Tapi pihak pembangkang tak mahu dengar pandangan orang lain tetapi hanya pandangan mereka.

Ini ke demokrasi atau hak asasi manusia atau reformasi atau apa jadah lagi logi dan sasi mereka?


INI SEMUA AUTA KEMPEN PILIHANRAYA/ANWAR DAH DESPERATE.

JANGAN TERTIPU!!!!

 

No comments:

Post a Comment