Wednesday 25 April 2012

Majlis Pesamian Pecah Tanah REPAID Pengerang

Hari ini sebahagian dari persoalan yang menghantui penduduk sekitar Repaid Pengerang bakal terjawab. MB Gha  niOthman hadir sendiri hari untuk merasmikan Pengerang Indipendent Terminal Sdn Bhd. Kira-kira 1,000 pendudukdi sekitar kawasan Pengerang telah hadir memberi sokongan dan mendengar sendiri penjelasan yg dibuat oleh MB Ghani mengenai Projek Pengerang yg selama ini di mainkan isu setempat oleh pihak pembangkang.

Jika sebelm ini,kita sering kali diberitakan penduduk Pengerang menolak pembangun yg ingin dibuat oleh Keraajaan, kehadiran lebih 1,000 ke majlis perasmian oleh MB iniadalah sebagai bukti yg boleh ditunjukkan kepada pihak tertentu bahawa dakwaan selama ini adalah meleset dan tidak benar.

Kehadiran yg menggalakkan ini adalah diluar dugaan di manahanya dijangkakan hanya 1,000 yg hadir. Ini boleh membuatkan YB Azalina dan boleh tidur lena, MB Ghani boleh tarik nafas lega berdasarkan jumlah kehadiran ini. Justeru itu, kerajaan seharusnya mengambil kesempatan atas sokongan yg telah diberikan oleh penduduk dengan membuat projek seperti yg dirancang dan buktikan kepada pembangkang bahawa niat kerajaan untuk memajukan Pengerang adalah sesuatu yg mulia dan tiada niat tersirat melainkan hanya untuk kesejahteraan negara.



No comments:

Post a Comment