Tuesday 27 January 2015

Pasport Anwar Ibrahim Dirampas??


Keputusan rayuan peringkat paling akhir kes liwat Anwar-Saiful Bukhari Azlan sudah ditetapkan pada 10hb Februari 2015.
 
Rayuan akhir itu telah didengar selama lapan hari bermula 28 Oktober hingga 7 November tahun lalu di hadapan panel lima hakim mahkamah tertinggi negara diketuai oleh Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria.
 
Yang turut bersidang ialah Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md. Raus Sharif, Tan Sri Abdull Hamid Embong, Tan Sri Suriyadi Halim Omar dan Datuk Ramly Ali.
 
Keputusan Mahkamah Persekutuan itu nanti adalah muktamad dan tidak boleh dikemukakan ra­yuan lagi.....
 
Kalau Anwar tetap didapati bersalah bermakna, Ketua Umum PKR ini akan menjadi penghuni penjara Sungai Buloh! Akan jadi banduan..., merengkok dalam penjara!!
 
Mahukah Anwar sekali lagi menjadi Banduan sedangkan cita-citanya mahu jadi Perdana Menteri menggantikan YAB Datuk Sri Najib Tun Razak...?
 
Nampak gayanya cuaca dan udara atmosfera sekeliling juak juak penjilat tegar Anwar juga tenang seolah olah mereka yakin Anwar akan dibebaskan walaupun masih belum terjawab ,air mani siapa dalam dubur Saiful yang telah dibuktikan sewaktu perbicaraan mahkamah.....?
 
Iya! Anwar dilihat sangat-sangat konfiden dia akan dibebaskan....

Sehingga ke saat ini, tidak ada Road Show untuk berkempen mendesak Mahkamah membebaskan Anwar. Tak ada "rally" secara besar-besaran berkempen untuk menentang sebarang keputusan memenjarakan Anwar....
 
Namun begitu, tak kurang juga ada beberapa pihak yang sangat konfiden bahawa Anwar akan didapati bersalah dan menjadi banduan menginap di sel penjara Sungai Buloh.
 
Apakah secara senyap senyap Anwar akan keluar negara dalam tempoh terdekat dan tidak akan pulang dan membiarkan hari 10 Februari 2015 berlalu tanpa dirinya berada dalam negara....?
 
Tq Medan Info Kita

No comments:

Post a Comment