Sunday 8 September 2013

Ni Wasiat Nik Abd Aziz!!



Kali ini rasanya benar la apa yang diucapkan oleh Nik Aziz kepada para kuda belang hamPAS. Kembalikan barisan pemimpin hamPAS dikalangan mereka yang sayang, suka dan berlatarbelakang kan agama. Nik Aziz tahu bahawa hamPAS sudah jauh tersasar..! 
Nik Aziz tahu bahawa tindakannya selama ini telah menyebabkan hamPAS hancur..! maka sebelum menutup mata...diharap kuda belang hamPAS boleh membantu Nik Aziz untuk lebih mudah menutup matanya walaupun lidah terjelir...!!!
Lu Fikir La Sendiri!!
Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib hari ini menyokong penuh gesaan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat agar jawatan Timbalan Presiden parti itu disandang oleh golongan ulama.
Harun berkata, ini kerana, pemilihan ulama sebagai pemimpin nombor dua tertinggi parti itu amat bertepatan dengan matlamat serta dasar Pas sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam sejak dulu dan selamanya.
Malah, jelas beliau, dalam Islam itu sendiri telah memberikan gambaran bahawa kebanyakan segala apa yang dilakukan dan usaha menegakkan syiar Islam adalah lebih ditunjangi peranan para ulama, termasuklah dalam Pas.
Jelas beliau, begitu juga bagi Pas, semua pihak mengetahui kebanyakan perkara yang dilakukan dalam parti terutama bagi menggerak dan menentukan hala tuju perjuangan Islam Pas adalah hasil komitmen golongan ulama.
"Saya sokong kenyataan beliau (Nik Abdul Aziz), sebab untuk memimpin parti Pas yang memperjuangkan dasar serta matlamat perjuangan Islam, pemimpin kalangan ulama tidak diketepikan, sebaliknya sangat diperlukan.
"Sama juga kalau kita nak ambil pemandu, dia (pemandu) kena mahir selok-belok memandu dan tahu ikut jalan mana sekalipun. Kalau di jalan berselekoh, dia pergi pandu terus macam di jalan lurus, susah lah kita," katanya.
Semalam, Nik Abdul Aziz menyatakan harapannya agar perwakilan Pas memilih ulama menjadi Timbalan Presiden parti itu dalam pemilihan kepimpinan baharu yang akan berlangsung pada Muktamar Tahunan Pas ke-59 bermula 22 November ini.
Katanya, berlainan dengan jawatan Presiden yang masih memerlukan kepada ilmu dan pengalaman luas Datuk Seri Abdul Hadi Awang, secara peribadi, beliau juga mahu orang ulama menduduki kerusi Timbalan Presiden.
Harun seterusnya berkata, sekiranya jawatan nombor dua itu diisi oleh ulama, ia juga sangat relevan dengan kepimpinan tertinggi Pas yang diterajui Abdul Hadi selaku Presiden parti

No comments:

Post a Comment