Sunday 2 March 2014

Selepas Khalid Ibrahim, Giliran Rafizi Umum Tanding Timb Presiden PKR...

"Takut kena balun dengan orang. Tu pasal la Si Rafizi ni buat penafian tersebut dalam laman twitter milik dia. Hasrat tu ada, tapi waktunya tak sesuai untuk dia nak buat pengumuman."
 
Itu diantara kenyataan yang diluahkan oleh seorang sahabat mengenai desas - desus berkaitan dengan Si Rafizi tu yang khabarnya nak bertanding dalam pemilihan akan datang.
Sebagaimana yang kita dah baca sebelum ini, PKR menganggap pengumuman awal mengenai perebutan jawatan dalam pemilihan akan datang hanya merugikan kempen mereka di DUN Kajang.
Perkara tersebut telah diluahkan oleh Si Mak Lampir tu berikutan pengumuman yang telah dibuat oleh Si Khalid Ibrahim sebelum ini. Khalid dalam pengumuman tu kata nak bertanding jawatan Timbalan Presiden.
Pengumuman tersebut jelas menguatkan lagi spekulasi mengenai konflik kepimpinan PKR Selangor diantara Khalid dan Azmin yang masih berpanjangan sehingga hari ini.
Kemelut kuasa yang sedang melanda PKR pada ketika ini nampak gayanya masih belum menemui sebarang jalan penyelesaian dan ianya bertambah kronik dari hari ke hari.
Ditambah pulak dengan khabar angin mengatakan yang Si Rafizi ni pun berhasrat nak bertanding bagi jawatan yang sama. Makin bercelaru la Parti Kecohkan Rakyat tu dibuatnya.
Dengar kata, hasrat Si Rafizi tu adalah sebagai salah satu taktik untuk mengekalkan Si Azmin tu sebagai Timbalan Presiden dalam pemilihan parti yang dijangka bermula April nanti.
Dengan adanya pencalonan dari Si Rafizi ni, maka undi dikalangan ahli diperingkat akar umbi akan pecah kepada ketiga dimana majoritinya masih berpihak kepada Azmin.
Tapi, apa la kita nak heran sangat kalau Si Rafizi tu terus umum je hasrat dia tu secara terang - terangan. Kita pun bukan tak kenal dengan sikap diorang yang memang semulajadinya GILA KUASA tu!!! Jadi, tak payah la Si Rafizi tu nak pusing tak tentu arah!!!

No comments:

Post a Comment