Thursday 15 March 2012

Kisah Kehidupan Papa Kedana









SUBHANALLAH.... Maha Suci ALLAH Seru Sekalian Alam. SRI rasa insaf dgn pemandangan ini. Pemandangan sesetengah tempat di India. Kita sbg rakyat Malaysia seharusnya bersyukur sedaif2 rakyat di Malaysia tidak ada sampai jd sebegini. Ini yg rakan SRI email pd SRI.. Kita di Malaysia ada pemimpin yg peka dan prihatin pd nasib rakyat Malaysia. Walau pun pembangkang mencaaci Kerajaan itu dan ini, rasuah dan korupsi, Kerajaan tidak pernah melatah dgn tomahan tersebut. Kita ada JKM, pejabat agama negeri, pejabat ADUN dan pelbagai agensi yg tersedia membantu supaya taraf hidup rakyat Malaysia tidak sedaif ini.

Lihat sahaja di KL, Kerajaan sampai menyediakan rumah yg diduduki oleh warga kota utk di beli, bg mereka memiliki rumah sendiri.Hakikatnya, walaupun kerajaan menggunakan danan KWSP, tetapi penggunaan dana tersebut disalah erti oleh Pembangkang.

Sebagai rakyat Malaysia, SRI rasa kita perlu bersyukur dgn apa yg kita ada. Tidak sampai ke tahap ini rakyat Malaysia, merempat dan papa kedana.. Jadi kan pengajaran gambar di atas sebagai pengajaran, mudah-mudahan kita tidak lupa dan lalai dgn apa yg kita miliki.

Moga ALLAH merahmati Malaysia tanah air kita.. 

No comments:

Post a Comment